afsluiten vs be"eindigen

Jeroen ten Berge vertaling@nl.linux.org
Mon, 12 Aug 2002 11:48:01 +0200

Als Quit gebruikt wordt voor het sluiten van een windows sessie, dan klinkt
naar mijn idee afsluiten beter, als quit gebruikt wordt in een applicatie,
dan klinkt sluiten als het sluiten van een evt geopend document, beeindigen
is dan wel weer een beter woord.

Persoonlijk vind ik het wel leuk om in dat soort dingen een beetje
inconsistentie te zien, het maakt het allemaal toch iets persoonlijker dan
het standaard koude MS Windows waar in de praktijk nooit wordt afgeweken van
een vroeger gekozen standaard.

Als het aan mij ligt : gewoon lekker neer zetten wat jouw het meest
aanspreekt.

Ongetwijfeld zal ik hier ook negatieve reacties op krijgen, let echter wel
op het feit dat ik hier mijn mening uitspreek, IK vind inconsistentie
aantrekkelijk in dit geval, echter met programmeren is het een ander
verhaal, daar zou ik graag wat meer consistentie in zien ;)

Als jullie toch besluiten om alles koud te standaardiseren, denk er dan aan
dat we niet moeten standaardiseren naar Microsoft, maar naar wat ons het
best lijkt te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Jeroen ten Berge

---