[GNOME2 Deep freeze] Oproep aan alle vertalers.

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Mon, 11 Mar 2002 22:58:05 +0100

On 5 Mar 2002, at 21:35, Vincent van Adrighem wrote:

> Vanaf 6 Maart zit GNOME in Deep freeze. De final release zit ons op de
> hielen, en om het allemaal nog leuker te maken waren de po-file
> generator-pagina's (beter bekend als de statspages) down voor 2 a 3
> weken. Het project moet snel afgemaakt worden willen we de Nederlandse
> taal ondersteund krijgen in GNOME2. Omdat haastig afraffelen geen
> oplossing is (dan heb ik nog liever engels) zoek ik het in de
> hoeveelheid.
>
> Ik doe daarom een oproep aan alle vertalers. Zowel de actieve
> GNOME-vertalers (die ik ge-CCt heb), als de andere vertalers via
> [...]

Hallo Vincent,

Ik heb hier even naar gekeken, en was uiteraard geïnteresseerd door
de GIMP (waarvan ik de vertaler ben).

Ten eerste is de GIMP geen onderdeel van het GNOME-project. (Alhoewel
ik me kan voorstellen dat de GIMP met GNOME wordt verspreid,
bijvoorbeeld in iets als GNOME Office of zo, maar dat is een ander
verhaal.)

Daarnaast zijn de GIMP-bestanden die op die pagina worden vermeld
voor de HEAD-versie (ontwikkelversie), die niet voor distributie
bedoeld is. Ik weet niet of GNOME.org experimentele versies van de
GIMP als 'stabiel' aan eindgebruikers aanbiedt, maar mocht dat niet
zo zijn, dan is het enigszins misleidend om te zeggen dat je door de
.po-bestanden van die pagina te downloaden en (verder) te vertalen de
GNOME 2.0-release helpt.

Ik vraag me dan al meteen af of dit wellicht ook voor andere
pakketten in die lijst geldt.

HTH,

groet,

--