inloggen of aanmelden?

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Sun, 5 May 2002 13:13:16 +0200 (CEST)

Hallo Vincent,

> aanmelden om "in te loggen". Ik heb toevallig vandeweek nog een
> discussie gehad met de vertalers van Squirrelmail over deze kwestie. Zij
> hadden eerst inloggen maar hebben het veranderd naar aanmelden.

Hmm, zitten die vertalers niet op deze lijst? Misschien kun je ze vragen
zich aan te melden ;) dan hoeven dit soort discussies niet twee keer
gevoerd te worden.

> Het mag duidelijk zijn dat ik vind dat het aanmelden moet zijn. Je meldt
> je toch ook aan? Dat doe je ook wanneer je een gebouw binnen gaat. Even
> melden bij de balie. Daar ga je toch ook niet even inloggen?

Dat is een krom argument, ik maak me sterk dat engels sprekende mensen het
over "logging in" hebben wanneer ze zich bij de balie melden. (wat het wel
is weet ik overigens niet)

groeten,

--

Reinout van Schouwen			Artificial Intelligence student
email: reinout@cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778

---
                web: http://vertaling.nl.linux.org/