mozilla 1.0.1?

Aurelus vertaling@nl.linux.org
Wed, 27 Nov 2002 11:20:56 +0100

Hoi Tino
On 27 Nov 2002 02:56:37 +0100, "Tino Meinen" <a.t.meinen@chello.nl> said:
[snip]
> Hoe zit het met de vertaling van Mozilla 1.0.1
> Redhat gebruikt deze versie (en nog wat andere distributies
> waarschijnlijk ook)
> Maar er is alleen een vertaling voor 1.0.0 te vinden op
> http://www.mozilla.org/projects/l10n/mlp_status.html#contrib
> D.w.z in de 1.0.x series dan.

Er is inderdaad geen vertaling voor 1.0.1, maar alleen voor 1.1
(de vertaling voor 1.0.0 is verouderd).

> Komt er nog een vertaling voor 1.0.1, of wacht je op 1.0.2.
> Of is er misschien een truck waardoor je de vertaling van een andere
> versie ook voor 1.0.1 kunt gebruiken?

Als het makkelijker zou zijn om de nieuwste versie (1.1) om te zetten
in een versie voor bijvoorbeeld 1.0.1, dan had ik dat al gedaan ;-).
Ik heb er dus wel naar gekeken. De reden is eigenlijk dat ik er zeker
van wil zijn dat ik feedback krijg, zodat het een goede versie is (het
omzetten zal best wat tijd kosten, maar dat is niet het grootste
probleem;
het beheer van twee nieuwe versies is het probleem, als ik niet genoeg
feedback krijg).

Eigenlijk had ik allang een 1.0.1 versie willen hebben. Dat je noemt dat
(bijv.) Red Hat een 1.0.1 versie gebruiken is daar inderdaad een
belangrijke
reden voor, maar dan moet er nog meer gebeuren: het installeren van XPI
pakketjes in Mozilla gaat nog wat onhandig, en kan niet zomaar
automatisch
worden gedaan vanuit RPM of DEB bestanden..vandaar dat je in distributies
nooit vertalingen zal tegenkomen van Mozilla :-(. (Ik ken maar 1
voorbeeld,
maar dan gaat het om een distributie die maar in 1 taal bestaat.)

Als ik er zeker van ben dat ik genoeg feedback kan krijgen voor een extra
gemaintainde (mooi woord) versie, en dat die versie ook echt gebruikt
gaat
worden (bijv. door hem standaard te leveren bij een of meer
distributies),
dan begin ik er direct mee.

(De keuze voor 1.1 is trouwens simpel: die versie gebruik ik zelf ;-)

--
  Aurelus <aurelus@eml.cc>    OpenPGP key A76A895E:
---