Meeting

Martijn Ras vertaling@nl.linux.org
Wed, 21 Jan 2004 22:45:57 +0100

H die Jeroen,

Je intiatief vindt ik zeer goed. Of je zelf een symposium moet opzetten
vindt ik echter de vraag, zeker omdat ik denk dat een dagdeel meer dan
voldoende is voor een eerste bijeenkomst.

Wat betreft vertalers zal ik proberen mensen die aan Mozilla-NL
bijdragen te enthousiasmeren. Wat betreft groepen daarin kan je denken
aan de volgende:

http://savannah.nongnu.org/projects/mozilla-nl
http://www.mozbrowser.nl/
http://www.promozilla.nl/
http://thunderbirdnl.mozdev.org

Te denken valt aan het koppelen aan de NL.OpenOffice.org-gebruikersdag
of activiteiten van bijv de Nederlandse Linux Gebruikers Groep.

Wat betreft overig publiek zou ik de volgende groepen benaderen
  NL.Linux.org
  * http://nl.linux.org
  Nederlandse Linux Gebruikers Groep:
  * http://nllgg.procolix.com
  Open Standaarden en Open Source Software voor de overheid:
  * http://www.ososs.nl
  OpenSource Nieuws Nederland:
  * http://www.opensourcenieuws.nl

Ik denk dat hjet zwaartepunt een eerste keer meer op de reeds actieve
vertalers moet liggen, vandaar dat ik de presentatie "Hoe begin ik een
vertaling" kort zou houden. Ik wil daar eventueel wel aan meewerken, om
vanuit de Mozilla vertaling ervaringen in te delen wat betreft het
vertalen zonder de meer gangbare gereedschappen.

Samenstellen van een overzicht van projecten die reeds lopen, hun status
en welke projecten opgestart zouden moeten worden lijkt me uitermate
nuttig en stof voor een boeiende sessie.

Wat betreft het samenstellen van een
woordenboek/naslagwerk/discussie/lijst zijn er al de lijst van
vertaling.nl.linux.org en de discussie op
http://home.o2w.net/~ivo/wiki.pl. Ik denk dat deze de basis moeten
vormen voor het promoten van deze discussie en op basis ervan naar het
samenstellen van een woordenboek/naslagwerk toegewerkt moet gaan worden.

-Welke maand komt je het best uit ?
  Geen voorkeur.
-Hoe lang denk je aanwezig te willen/kunnen zijn ?
  Dagdeel lijkt me meer dan voldoende.
-Hoeveel wil je bijdragen aan hapjes en drankjes ?
-In welke stad/gemeente woon je ?
  Doet er niet toe, als je dit goed wilt aanpakken ga je ergens centraal
  (in het taalgebied welteverstaan) zitten, Brabant lijkt me zeer
  geschikt.
-Neem je mensen mee ? Zo ja hoeveel denk je er mee te nemen ?
  Zal 't proberen, geen idee ...
-Suggesties ?
  Die heb ik al gespuid.

Mazzel,