[vertaling] Re: Bizarre shuffle-shuffle op de Bazaar

Boudewijn Ector vertaling@vrijschrift.org
Thu, 07 Oct 2004 00:58:08 +0200

Reinout van Schouwen wrote:

> Niet? "Er zijn legio mogelijkheden" is dacht ik een staande
> Nederlandse uitdrukking.

Legio, zoals Reinout het gebruikt, is voor zover ik weet gewoon enderlands.

> Definiƫer "iedereen". We vertalen voor een publiek dat niet
> noodzakelijk kennis van het Engels heeft, vergeet dat niet. Ik
> betwijfel of mijn moeder de betekenis van 'random' kent.

> Dat is een veelgebruikt argument om de laatste versie van windhoos te
> installeren.

> Ik vind 'door elkaar' en 'willekeurig' allerminst oubollig. 'Kriskras'
> is een beetje twijfelachtig maar heeft het voordeel van de beknoptheid.
>
> groeten,

Ik denk dat willekeurig het beste is, het dekt de lading zonder vaag te
worden (kris kras) of meerdere woorden te gebruiken (door elkaar, en dat
is volgens mij ook best vaag).

Boudewijn