[vertaling] vertaling Inkscape

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Wed May 2 22:16:04 CEST 2007

Jolanda van der Kooij schreef:
> Ik ben op zoek naar een Nederlandse vertaling van het pakket
> Inkscape.
>
> Kunnen jullie mij laten weten hoe ik hier aan kan komen.

Die vertaling wordt met Inkscape zelf meegeleverd.  Tenminste, op
Linux.  Van Windows weet ik het niet, al jaren niet meer gebruikt.

De meegeleverde vertaling is niet compleet, en bevat (na vluchtig
doorkijken) hier en daar wat taalfoutjes.  Bij het vergelijken met
wat in Rosetta zit, lijkt deze laatste vaak beter:
https://launchpad.net/ubuntu/feisty/+source/inkscape/+pots/inkscape/nl/+translate

Als het goed is kun je linksboven op die pagina het po-bestand
downloaden.  Als het niet lukt, kan ik 'm je ook toemailen.  Het is
77K gezipt.  Maar als je op Windows werkt, zul je er waarschijnlijk
niets aan hebben.

Benno