[vertaling] locale / taalregio / regionale instellingen / lokale gebruiken

Hendrik Maryns hendrik.maryns at uni-tuebingen.de
Mon Mar 31 16:08:50 CEST 2008

Benno Schulenberg schreef:
> Een korte, krachtige vertaling van 'locale' lijkt moeilijk te
> vinden.

Inderdaad.  Het concept is ook vrij moeilijk te begrijpen.  Rotwoord.
Ik hou het ook op ‘locale’, omdat dit een technisch begrip is.  Iemand
die ermee geconfronteerd wordt, weet waarschijnlijk wat het is (als
programmeur of systeemadministrator).

Opmerkingetje langs de zijlijn:
>   -m, --charmaps             namen van beschikbare tekenskaarten tonen
tekenkaarten, die s vind ik maar raar.

>   -v, --verbose              breedsprakige uitvoer

Ik had bijna gesuggereerd ‘uitvoerige uitvoer’, maar dat is dan ook weer
vreemd :-)

H.
--
Hendrik Maryns