inconsistenties

Taco Witte vertaling@nl.linux.org
Fri, 09 Aug 2002 12:26:11 +0200

Vincent van Adrighem heeft geschreven:

 > Dat lijkt me een goed plan. Een standaardlijst is altijd handig, en
 > zo'n woordenboekvorm is wel zo praktisch.

[snip]

 > Die opmerking doet me aan iets anders denken. De 2 grote
 > vertaalprogramma's (Kbabel en Gtranslator) kunnen omgaan met een
 > lijst van standaardvertalingen. Nu weet ik niet hoe het zit met
 > Kbabel, maar voor Gtranslator is dit een XML-bestand die we misschien
 > uit de database kunnen halen. Op die manier heb je altijd een
 > standaardvertaling die al redelijk in de buurt zit. Natuurlijk is het
 > geen oplossing om blind te gaan vertalen met zoiets.

Dat is inderdaad een goed idee! Als het woordenboek de
standaardvertaling is, moet het makkelijk zijn om de server automatisch
nieuwe XML versies daarvan te laten maken, die gebruikt kunnen worden in
dat soort programma's.

[snip]

--
With regards / Met groet,
Taco

http://www.phys.uu.nl/~twitte        Jabber ID: aelius@jabber.org
OpenPGP finger: CC76 029A 2792 6641 A28F A9C6 9E18 8EE5 C187 B2FE

---
                web: http://vertaling.nl.linux.org/